113 év SIXT, 113 év hagyomány

Akadálymentesítési nyilatkozat

Akadálymentesítési nyilatkozat

(Utolsó frissítés: 2025. június)

Mi, a WALLIS AUTÓKÖLCSÖNZŐ Kft. (a továbbiakban: SIXT vagy társaságunk) az alábbiakban tájékoztatjuk Önt arról, hogyan valósítjuk meg a szolgáltatásaink akadálymentesítésére vonatkozó jogszabályi előírásokat.

1. A tájékoztatási kötelezettségek jogalapja

Ez az áttekintés az alábbi jogszabályokból eredő tájékoztatási kötelezettségeket tartalmazza: 2019/882/EU irányelv (Európai Akadálymentesítési Irányelv, European Accessibility Act, a továbbiakban: EAA), illetve a 2022. évi XVII. törvény a termékekre és a szolgáltatásokra vonatkozó akadálymentességi követelményeknek való megfelelés általános szabályairól (a továbbiakban: akadálymentességi tv.):

  • az EAA V. mellékletével összefüggésben értelmezett 13. cikkének (2) bekezdése;
  • az EAA I. melléklet III. szakasz b) pontjával összefüggésben értelmezett 4. cikk (3) bekezdésének első mondata;
  • az EAA I. melléklet IV. szakasz g) pontjával összefüggésben értelemzett 4. cikk (3) bekezdésének második mondata;
  • az akadálymentességi tv. 3. mellékletével összefüggésben értelmezett 6. § (1) bekezdése;
  • az akadálymentességi tv. I. mellékletének 3.2. pontjával összefüggésben értelmezett 3. § (1) bekezdése;
  • az akadálymentességi tv. I. mellékletének 4.7. pontjával összefüggésben értelmezett 3. § (1) bekezdése.

2. A SIXT e-kereskedelmi szolgáltatásainak akadálymentesítése

a. A szolgáltatások általános leírása és magyarázata, valamint tájékoztatás a szolgáltatások működéséről

Weboldalunkon és a hozzá kapcsolódó SIXT alkalmazáson keresztül, elektronikus üzleti tranzakciók részét képező szolgáltatásként, foglalási funkciót kínálunk a különféle mobilitási szolgáltatásokhoz. A weboldal és a SIXT alkalmazás használatával az alábbi mobilitási szolgáltatásokról tájékozódhat, illetve az alábbi mobilitási szolgáltatásokat foglalhatja le:

  • Személygépkocsi- és tehergépkocsi-bérlés: Személygépkocsi és tehergépkocsi bérlése előzetes foglalás útján a weboldalon vagy a SIXT alkalmazáson keresztül.
  • *SIXT+ *: Mindenre kiterjedő előfizetéses gépjárműbérlés, amelynek keretében az ügyfelek havi alapdíj megfizetése ellenében igénybe vehetnek egy folyamatosan rendelkezésükre bocsátott járművet.
  • SIXT Ride: Lefoglalható sofőrszolgáltatás.

Elsősorban a weboldal egyes aloldalain vagy a SIXT alkalmazás megfelelő szekcióiban tájékozódhat a fent említett mobilitási szolgáltatásokról. Nevezetesen információk érhetőek el a szolgáltatások köréről, az árakról, valamint a vonatkozó mobilitási szolgáltatás szerződéskötési feltételeiről.

A foglalási funkció a mobilitási szolgáltatástól függően lehetővé teszi a kívánt gépjármű vagy egy adott járműkategória kiválasztását. A foglalási folyamat során a kiválasztott lehetőségek megadása és ellenőrzése után megadhatja személyes adatait (név, cím, e-mail-cím, jogosítvány adatai), valamint kiválaszthatja a kívánt fizetési módot. Az adatok ellenőrzését követően a fizetés titkosított kapcsolaton keresztül történik. Ezt követően a foglalási visszaigazolást a megadott e-mail-címén kapja meg, illetve a felhasználói fiókjában található megfelelő menüpontban is elérheti a SIXT alkalmazásban vagy a weboldalon.

A weboldalon és a SIXT alkalmazásban megtalálható foglalási funkció ezenkívül foglalásai kezelését is lehetővé teszi. A foglalásokat az adott általános szerződési feltételektől függően megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti.

A szolgáltatások akadálymentességi megfelelőségének leírása

A szolgáltatások akadálymentességének kialakításakor az EAA és az akadálymentességi tv. jogszabályi követelményeit vettük alapul. Továbbá az EN 301 549 európai harmonizált szabványt, valamint a szabványban hivatkozott W3C Webtartalom-akadálymentesítési útmutató (Web Content Accessibility Guidelines, a továbbiakban: WCAG) legfrissebb verzióját is iránymutatásként használtuk. A WCAG A és AA megfelelőségi szintjét figyelembe véve számos intézkedést hoztunk az akadálymentesség biztosítása érdekében.

Az EN 301 549 és a WCAG az akadálymentességi követelményeket négy kritérium szerint kategorizálja: (aa) érzékelhetőség, (bb) kezelhetőség, (cc) érthetőség és (dd) stabilitás. Az alábbiakban olyan konkrét végrehajtási intézkedéseket sorolunk fel, amelyek a négy követelményterületen belülre esnek:

aa. Érzékelhetőség (WCAG 1. kritérium)

Az információkat és a felhasználói felület elemeit a felhasználók számára érzékelhető módon kell megjeleníteni. Az erre vonatkozó követelmények teljesítését a következő intézkedésekkel valósítottuk meg:

- Javított színkontraszt: Weboldalunkon és a SIXT alkalmazásban (minden termék esetében, a Ride termék kivételével) a színeket úgy módosítottuk, hogy jobb olvashatóságot biztosítsanak. Ez különösen hasznos a látássérült felhasználók számára.

bb. Kezelhetőség (WCAG 2. kritérium)

A felhasználói felület elemeinek és a navigációnak kezelhetőnek kell lennie. Az erre vonatkozó követelmények teljesítését a következő intézkedésekkel valósítottuk meg:

- Javított használhatóság billentyűzettel: Megkönnyítettük weboldalunk billentyűzettel való navigálhatóságát azáltal, hogy az interaktív elemekhez érvényes szerepköröket és szükséges ARIA-attribútumokat rendeltünk. Ennek köszönhetően a különféle foglalási lépések során javult a tabulátor billentyűvel és a billentyűfókusszal történő navigáció.

- Átdolgozott HTML-szerkezet: Több szemantikus HTML-elem, például ul, li, input és button, került hozzáadásra, hogy jobb támogatást biztosítsunk a műszaki segédeszközöket használó felhasználóknak. Ezenkívül az oldalon található címsorelemeket (például H1, H2 stb.) is átrendeztük a logikus sorrend fenntartása érdekében.

- Megnövelt méretű érintési céltér a Sixt alkalmazásban: Minden felhasználóifelület-komponens érintésicéltér-méretét legalább 44x44 pixelre növeltük. Ez a változtatás biztosítja, hogy a felhasználók könnyen tudják kezelni a gombokat és az egyéb érintésérzékeny elemeket, és csökkenti a véletlen érintés esélyét, valamint javítja az általános felhasználói élményt.

cc. Érthetőség (WCAG 3. kritérium)

Az információknak és a felhasználói felület működésének érthetőnek kell lennie. Az erre vonatkozó követelmények teljesítését a következő intézkedésekkel valósítottuk meg:

- Javított képleírások: Javítottuk a hiányzó vagy helytelen képleírásokat, így azok a felhasználók, akik nem látják a képeket, több információhoz jutnak a képekről.

- Fejlesztett magyarázó szövegek az interaktív elemekhez: Gondoskodtunk róla, hogy az olyan interaktív funkciók, mint a carouselek (animált képváltók) magyarázó szövegei világosabbak és könnyebben érthetőek legyenek. Ennek köszönhetően a felhasználók számára könnyebben érthető, hogy milyen műveletek elvégzésére van lehetőségük, például a képek lejátszásának elindítása vagy megállítása.

dd. Stabilitás (WCAG 4. kritérium)

Maximális kompatibilitás biztosítása a jelenlegi és jövőbeni felhasználói ügynökökkel, beleértve a segítő technológiákat is. Az erre vonatkozó követelmények teljesítését a következő intézkedésekkel valósítottuk meg:

- *Nagyobb mértékű kompatibilitás a szövegfelolvasó eszközökkel *: Címkéket (például alt attribútumokat) és leírásokat adtunk hozzá az elemekhez annak érdekében, hogy a szövegfelolvasók pontosan és érthetően tudják bemutatni az elemeket azoknak a felhasználóknak, akik a hangos leírásokra támaszkodnak.

3. A SIXT elektronikus hírközlési szolgáltatásainak akadálymentessége

A SIXT annak érdekében, hogy minden ügyfél számára biztosítsa az akadálymentességet, többféle kapcsolattartási csatornát kínál, amelyek különböző igényekhez igazodnak. Ügyfeleink telefonon is elérhetnek bennünket, ami segítséget jelent a látássérült személyek számára, akik a szöveges formátumok helyett előnyben részesíthetik a hangalapú kommunikációt. A hallássérült vagy siket felhasználók számára írásos ügyfélszolgálati támogatás áll rendelkezésre e-mailen, valamint a SIXT weboldalán és applikációjában elérhető élő chatfunkción keresztül. Mobilalkalmazásunk integrált támogatási funkciókat is kínál, és optimalizálva van a képernyőolvasókhoz, így az ügyfelek közvetlenül az eszközeikről is igénybe vehetik a segítségnyújtási funkciót. Emellett ügyfeleink közösségimédia-felületeinken keresztül is megkereshetnek bennünket, ami egy további, akadálymentesített, szövegalapú kommunikációs lehetőséget biztosít. Ezek a változatos lehetőségek garantálják, hogy minden ügyfelünk megtalálhassa az akadálymentességgel kapcsolatos igényeinek, valamint preferenciáinak leginkább megfelelő kapcsolatfelvételi módot.

4. A SIXT akadálymentességgel kapcsolatos belső bejelentőközpontja

Amennyiben kérdése vagy észrevétele van szolgáltatásaink akadálymentességével kapcsolatban, akadálymentességgel kapcsolatos belső bejelentőközpontunk szívesen fogadja megkeresését. Bizalommal fordulhat hozzánk az alábbi e-mail-címen: accessibility@sixt.com.